Brezový cukor – zdravé sladidlo

Brezový cukor

Brezový cukor – zdravé sladidlo

Jednou zo zásad zdravého stravovania je vylúčenie sladkostí a rafinovaného cukru. Niektoré jedlá sa ale bez štipky cukru neobídu. Aká je vhodná alternatíva bieleho cukru? Na trhu sa objavuje viacero prírodných sladidiel, jedným z nich je i brezový cukor. Vzhľadovo i chuťovo je brezový cukor veľmi podobný tradičnému kryštálovému cukru, avšak jeho účinok na ľudský organizmus nie je tak deštruktívny, naopak, má viacero pozitívnych účinkov. Jednou z hlavných predností je skutočnosť, že brezový cukor má oveľa nižší glykemický index (7) ako rafinovaný cukor (70), preto sa vstrebáva pomaly a nevedie k zvýšeniu hladiny cukru v krvi. Telo si tak postupne odoberie potrebnú energiu a nepremenia prebytočný cukor na tukové zásoby. Jeho premena navyše nevyžaduje inzulín a môžu ho konzumovať i diabetici. Brezový cukor obsahuje približne o 40% menej kalórií než repný cukor a až o 75% menej sacharidov a je ideálnym doplnkom pri redukčných diétach. Ďalšou výhodou brezového cukru je pozitívny účinok na zubnú sklovinu a celkovo ústnu dutinu. Pravidelná konzumácia brezového cukru vracia zubom minerálne látky, zabraňuje usadzovaniu baktérii a tvorbe zubného kazu a spomaľuje i proces tvorby zubného kameňa. Pozor však na užitie väčšieho množstva brezového cukru, ktoré môže mať laxatívny účinok.

This entry was posted in Zdravá strava and tagged , . Bookmark the permalink.